דף הבית >> פעילות חנוכה


    פעילות חנוכה
 

להאיר את הדרך- פעילות קבוצתית

 
  אחד המתחים העולים לא פעם בטיפול בילדים ובמבוגרים הוא הפער שבין הרצון לממש את עצמי כאינדיוידואל, להיות מי שאני, לבין הצורך בחברה ופתוח היכולת להתמודד עם הסביבה. חגים יכולים לאפשר התמודדות מובנית ואינטגרטיבית עם הפער הזה על ידי התייחסות אל המנהגים, המסורת והשייכות אך בדרך המבליטה את האינדיוידואל ונותנת לו להתבטא באופן ייחודי בתוך כל אלו.
 
 
 

חומרים:

  • נרות צבעוניים (נרות עבים וארוכים, כך שיאפשרו אחיזה נוחה).
  • שניים עד שישה גיליונות נייר (תלוי במספר המשתתפים).
  • גירי שמן (צבעי פנדה). 
  • עפרונות צבעוניים.
     

הכנה מוקדמת:

  • המנחה מדביק בסלוטייפ רחב את גליונות הנייר  כך שיתקבל מצע משותף אחד גדול לכל המשתתפים.
     
מהלך הפעילות:

  • המטפל מסביר לילדים את דרך העבודה עם נרות: העבודה תעשה בטפטוף שעווה על פני הבריסטול. את הנר יש לאחוז במאוזן. על המנחה להדגים את האחיזה כיוון  שנטייתם האינטואיטיבית של מרבית הילדים היא לאחוז את הנר כך שהלהבה פונה מטה (כך חום הלהבה עולה כלפי היד האוחזת). הלהבה צריכה להיות באותו גובה בו נמצאת היד האוחזת, או בנטייה קלה מעלה.
  • כל ילד בוחר צבע אחד של נר והמנחה מדליק אותו עבורו.
  • המנחה מכבה את האור ומזמין את הילדים לטפטף נקודות שעווה צבעוניות על פני הבריסטול. הילדים מוזמנים לנוע סביב הבריסטול ולפזר נקודות בכל מקום שיחפצו.
  • בשלב הבא מכבים את הנרות ומדליקים את האור.
  • כל ילד מתבקש ליצור באמצעות גירי השמן והעפרונות הצבעוניים צורה סגורה ולעבוד בתוכה כ 5 דקות.
  • עתה  יבחר כל משתתף צורה של ילד אחר ויצייר את הדרך בין הצורה שלו לצורה שבחר במשך 5 דקות נוספות.
  • לבסוף מזמין המנחה את הילדים ליצור באופן חופשי  על גבי המצע המשותף במשך 10 דקות.
 

נקודות להתבוננות ודיון:

  • ספר על חוויית היצירה בחומר חדש. האם הוא אפשר לך ו/ או מנע ממך דברים?
  • ספר על היצירה בחושך. האם נהנית מכך? האם חששת?
  • כיצד חשת כשהושב האור לחדר?
  • האם חשת שהיה לך די מקום לטפטף על הדף?
  • איזו צורה יצרת ואיך היא נראית לך? היכן היא ממוקמת על הדף? האם היא קרובה לצורות אחרות? האם ישנן נקודות שעווה בפנים? באילו צבעים? האם אלו נקודות שעווה שאתה יצרת או אולי מישהו אחר?
  • לאיזו צורה התחברת? ספר איך בחרת בה. האם התלבטת?
  • איזו דרך יצרת? האם נתקלת במכשולים בדרך? בנקודות שעווה? בצורות או דרכים של ילדים אחרים? איך התמודדת?
  • איך נראית לך היצירה הסופית? האם אתה אוהב אותה? מחובר אליה? 
  • תנו שם ליצירה.
     

 















 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים