ADHD בכיתה שלי
 

המשגה תיאורטית וסדנה חווייתית לצוות בית הספר
 

 
 


ADHD, או בשמה בעברי "הפרעה בקשב וריכוז המלווה בהיפראקטיביות", היא הפרעה שמקורה אורגני הקיימת ב- 5%-10% מילדי בית הספר בגילאים 12-6 שנים, ושכיחותה אצל בנים גבוהה  פי 3-2 מאשר  אצל בנות. ההפרעה מקבלת ביטוי כבר בגיל צעיר, בין היתר בקשיים בריסון ובוויסות העצמי, המשפיעים על הקשב של הסובל/ת ממנה וכן על יכולת הריכוז והלמידה. מהספרות המקצועית עולה כי בין אם הילד/ה מקבל/ת טיפול תרופתי ובין אם לא, יש להיעזר בתוכניות תמיכה נוספות ולספק הדרכה לתלמיד, להוריו ולצוות ביה"ס באשר להתמודדות ולטיפול.

סדנה חווייתית זו מיועדת לאנשי חינוך המתמודדים עם תלמידים הלוקים בהפרעה זו ומשלבת המשגה תיאורטית בצד בדיקת דילמות עמן מתמודדות המורות בשטח. מטרות הסדנה הן:

א. להעמיק את ההבנה על הפרעת קשב וריכוז:

  • מהם הגורמים להפרעה?
  • כיצד נראים ילדים הלוקים בADHD בתוך הכיתה וכיצד ניתן לאתר אותם?
  • מהם המאפיינים הרגשיים הנלווים לילד בעל הפרעת קשב וריכוז בתוך המסגרת החינוכית?


ב. להרחיב את הידע אודות מאפייני גיל החביון אצל ילד "רגיל" ואצל ילד בעל הפרעת קשב וריכוז:

  • מהן הדילמות איתן נאלצת המורה והמערכת כולה להתמודד סביב הוראה של ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז?
  • מהן התמודדויות המורה והמערכת סביב מערכת היחסים עם הורי הילד? 
  •  

ג. להקנות מדריך פרקטי למורה:
 

 

  • כיצד ניתן לעבוד נכון בכיתה עם ילדים בעלי ADHD?
  • מהן דרכי התמיכה בילד מחוץ למסגרת השיעור?



פרטים נוספים:

  • סדנה בת שני מפגשים, כל מפגש אורך שעה וחצי. 
  • הסדנה משלבת הרצאה פרונטלית בצד עיבוד חווייתי, בהתאם לצרכי הצוות. 
  • המנחה הוא מטפל בהבעה ויצירה (M.A) מפתח תוכנית מבוססת מנטליזציה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ומנחה קבוצות הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
 


































 
 
 

 

 
 
 
 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים