מה זה פה? קרקס?
 

סדנת אקרו-בלאנס וקרקס לנוער

 
 

האקרו-יוגה (או האקרו-בלאנס) מאתגר את המשתתפים לעבוד בשיתוף פעולה על מנת ליצור מבנים משותפים ומעברים ביניהם, בזוגות ובקבוצות קטנות. התרגול מבוסס על מעברי משקל הגוף מאחד לשני, טכניקה פיזית בסיסית המתאימה לכולם בכל מצב גופני, ובניית תקשורת נקייה, מילולית ובלתי מילולית. המתרגלים למדים לתמוך אחד בשני ולהיתמך כדי ליצור מבנים, רצפים תנועתיים, ופירמידות שונות תוך שימוש בגופם ובעיקר בתקשורת מדויקת ומקרבת עם חבריהם לתרגול.

במהלך המפגשים הנערות והנערים נחשפים ולומדים תרגילים, משחקים ואתגרים תנועתיים, בעיקרם משחקי בלאנס, יוגה בזוגות, ואקרו-יוגה זוגיים וקבוצתיים, הלקוחים מעולם האקרו-יוגה והקרקס. באמצעות תרגול חוויתי ומלהיב זה על המשתתפים להתמודד יחד עם הזדמנויות, מכשולים ואתגרים בהם יעלה הצורך לתקשר זה עם זה ולשתף פעולה בצורה מיטבית על מנת להתקדם. חווית האתגר הפיזי והמשחקי מושך ומגרה את הנערים  והנערות לצלול פנימה בסקרנות ומאפשרת מרחב חוויתי המזמין ללמוד דרכים חדשות ובריאות לעבוד יחד כדי להצליח.

תרגול האקרו-בלאנס מזמן עיבוד תכנים כמו:

  • זהות אישית וזהות קבוצתית- מי אני כשאני לבד לעומת מה קורה לי כשאני בקבוצה.
  • זיהוי וביטוי צרכים- מה אני צריך כדי להצליח, איך לזהות ולבטא את צרכיי, איך לבקש עזרה.
  • תקשורת- מהם דפוסי התקשורת וההתקשרות שלי במערכות יחסים ומול העולם? תקשורת מילולית ובלתי מילולית. פיתוח תקשורת מקרבת לעומת תקשורת אלימה וסוגרת.
  • דחיית סיפוקים ולמידה- האם אני מוכן להיות בדרך ללמוד ולהיות בתהליך. האם אני שובר כלים כשלאמקבל מיד הצלחה או שצרכיי לא ממומשים ברגע זה?
  • אמון - היכולת להישען ולהוות משענת. כמה אני בוטח בעצמי ובאחרים. האם אפשר לסמוך? ואיך מתפתחים יחסי אמון.
  • זיהוי רגשות וביטוי בריא של כעס ותוקפנות- כיצד לפגוש בכעס, תסכול, תוקפנות שעולים בי, לזהות אותם, ולתעל אותם לתרגול פיזי ולתקשורת מאזנת.
  • מערכת היחסים עם הגוף- מפגש עם האמונות המכשילות והמעצימות, שאיפות וספקות, הביקורת העצמית, תפיסות הגוף והמשקל, ובכלליות מערכת היחסים עם הגוף ועם פעילות גופנית.
  • המפגש עם האחר- דפוסים ומכשולים בבניית קשר ותקשורת עם חברים ואחרים בחיי. בניית קשב לעצמי ולאחר ויכולת הקשבה. עבודה על גיבוש קבוצתי.
  • הדדיות ושת"פ- כיצד ניתן לעבוד בשת"פ ובהדדיות מבלי לשלוט באחר או להישלט על ידיו.
  • גבולות- מהם הגבולות שלי, מהי היכולת שלי ומהן המגבלות שלי. כיצד לפעול בתוך הגבולות שלי, איך לבטא גבולות ומתי לומר לא, מתי יש להציב גבולות במקום שאין.
  • לקיחת אחריות- התנסות במערכת יחסים בה כל אחד חייב לקחת את אחריותו על להתקדם ולהצליח. התנגדות וקשיים מול לקיחת אחריות.
  • פחדים- מפגש עם הפחד, מה מפחיד אותי, מה קורה לי מול פחדים, ודרכי התמודדות בריאות.
  • התמודדות עם מצבי סיכון- מה קורה לי במצבים חדשים/מאתגרים/מצבי סיכון. וכיצד להפעיל שיקול דעתולשמור על עצמי ?



פרטים נוספים: 

  • דרוש חלל המאפשר עבודה תנועתית בהתאם לכמות המשתתפות/ים.
  • ניתן לקיים את הסדנה במודלים של 5-10 מפגשים. 
  • עד 15 משתתפים/ות. 
  • ניתן לקיים גם לילדות/ים. 


מפתחת הסדנה: מור שרגא, עו"ס קלינית ומורה מוסמכת ליוגה ולאקרובלאנס.
 

 



















 

לייבסיטי - בניית אתרים